Okmányirodai ügyintézés

Az okmányirodák

  • a megyei kormányhivatalok járási hivatalainak részeként, illetve a fővárosi kormányhivatal kerületi hivatalainak részeként működnek,
  • kivétel a Központi Okmányiroda, amelyet a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala működtet.

A lakó- vagy tartózkodási hely szerint illetékes járási hivatal bármely okmányirodai kirendeltségénél intézhetők

  • a lakcímigazolvánnyal kapcsolatos ügyek

Az ország bármely okmányirodájában intézhetőek

  • a személyazonosító igazolvánnyal,
  • az útlevéllel,
  • a vezetői engedéllyel kapcsolatos kérelemre induló,
  • a mozgáskorlátozottak parkolási igazolványával,
  • a gépjárműokmányokkal kapcsolatos kérelemre induló ügyek,
  • az egyéni vállalkozói tevékenység megkezdésének és megszüntetésének bejelentése
  • az egyéni vállalkozói igazolvány kiadásával kapcsolatos ügyek.

Felhívjuk ugyanakkor a figyelmüket, hogy az egyéni vállalkozással összefüggő egyéb ügyek (pl. adatváltozás bejelentése, szünetelés bejelentése) kizárólag elektronikus úton intézhetőek.

 

 

Letölthető nyomtatványok:

Ügyleírások, letölthető nyomtatványok
Adatletiltás
Adatszolgáltatás
Egyéni vállalkozás
Gépjármű ügyintézés
Okmánykiállítás
Okmány elvesztése, találása
Ügyfélkapu regisztráció